
Karlovac je još jednom potvrdio svoju svijetlu poduzetničku perspektivu, ovog puta, zahvaljujući konferenciji “Dobitna formula” kojoj smo bili domaćini. Ova kratka, intenzivna i besplatna konferencija, usmjerena na pružanje praktičnih savjeta za poduzetnike, okupila je impresivan broj sudionika, gotovo ispunivši konferencijsku dvoranu Nikola Tesla Experience centra Karlovac. Karlovac je izabran kao domaćin s uvjerenjem da upravo ovaj grad ima potencijal postati središte značajnog poduzetničkog rasta, kažu organizatori koji su upravo u Nikola Tesla Experience centru Karlovac, točnije u Odjelu Nikola Tesla Poduzetnički centar pronašli pouzdanog partnera.
Ljudi u temelju poduzetništva:
U duhu uvjerenja da sve u poduzetništvu počinje od ljudi, prvo je izlaganje o upravljanju ljudskim potencijalima u malim i srednjim poduzećima održao Aleksandar Zemunić, direktor SELECTIO Grupe. Detaljno je objasnio ključne korake uvođenja HR funkcije te naglasio nezaobilaznu važnost ažuriranja modela kompetencija.

Otkrivanje financijskih mogućnosti: bespovratna sredstva i bankarski krediti
Nakon toga, Gerhard Šarić iz Waymarka razotkrio je česte zablude o bespovratnim sredstvima i predstavio najatraktivnije nacionalne i EU natječaje, otvarajući poduzetnicima vrata novim mogućnostima financiranja. Fokus se zatim prebacio na povratna sredstva, odnosno bankovne kredite. Tamara Perko, direktorica Hrvatske udruge banaka, detaljno je pojasnila dostupne vrste financiranja za različite veličine poduzeća te pružila konkretne savjete o pristupu kreditnim institucijama, naglašavajući ulogu kvalitetnog poslovnog plana.


Poslovna inteligencija i priprema za fiskalizaciju 2.0
U kontekstu učinkovitog planiranja, važnu ulogu igra poslovna inteligencija. Analitičar Kristijan Kožić iz Analitičkih rješenja predočio je i pojasnio primjere izvještaja, demonstrirajući kako se poslovni podaci mogu jednostavno pregledati i analizirati za optimalno odlučivanje. Predstojeće promjene u svakodnevnom poslovanju, posebno uvođenje Fiskalizacije 2.0, bile su tema izlaganja Brune Cvitanovića iz Brojeva. On je iznio ključne prednosti i nedostatke ove značajne zakonske izmjene te dao savjete o boljoj suradnji s računovodstvenim servisom.


Tajne marketinga i financijske mudrosti: cijene i izbjegavanje pogrešaka
Nakon kratke pauze za umrežavanje, konferencija je nastavila s temama o kupcima i financijama. Predrag Novačić s portala Bon.hr otkrio je koji podaci pomažu u izbjegavanju problematičnih klijenata i potencijalnih problema s naplatom i likvidnošću, pružajući savjete o pronalasku i filtriranju kvalitetnih B2B kupaca. Mihovil Katić iz marketinške agencije Branche pojasnio je ulogu cijena kao ključnog dijela marketinga. Upozorio je na mit da mala i srednja poduzeća moraju biti najjeftinija, ističući važnost ponude najbolje vrijednosti za novac te kako izbjeći uobičajene zamke u postavljanju cijena.


Izlaganja je zaključio financijski konzultant dr.sc. Hrvoje Serdarušić. Upozorio je na najčešće financijske pogreške u poslovanju, savjetujući kako ih izbjeći, te naglasio važnost izračuna novčanog toka i zamke dugoročnih investicija.

Svijetla poduzetnička budućnost
Konferencija je završena interaktivnom sesijom pitanja i odgovora sa svim govornicima, nakon čega je uslijedio zajednički ručak i prilika za dodatno umrežavanje. Izuzetno pozitivne povratne informacije sudionika potvrđuju uspjeh “Dobitne Formule” i uvjeravaju nas da Karlovac i okolnu regiju čeka svijetla poduzetnička perspektiva. Nikola Tesla Poduzetnički Centar nastavit će podržavati ovakve inicijative koje doprinose razvoju poduzetničkog ekosustava.