NOVA PRILIKA ZA MSP-ove: bespovratna sredstva za internacionalizaciju – detalji poziva

S obzirom na dinamiku globalnog tržišta, međunarodna prisutnost postaje imperativ za rast i razvoj malih i srednjih poduzeća (MSP-ova). Svjesni tih potreba, donosimo vam detalje novog Poziva za dodjelu bespovratnih sredstava koji može značajno potaknuti vaš izlazak na inozemna tržišta.

Ministarstvo gospodarstva objavilo je Poziv na dodjelu bespovratnih sredstava „Potpora MSP-ovima za internacionalizaciju“ (Referentni broj: PK.1.3.10). Ovaj poziv provodi se u okviru Programa konkurentnosti i kohezija 2021.-2027. i predstavlja iznimnu priliku za jačanje međunarodne konkurentnosti hrvatskih MSP-ova.

Ključne informacije:

  • Model provedbe: Poziv se realizira putem otvorenog postupka dodjele u modalitetu trajnog poziva, što omogućuje kontinuirano zaprimanje prijava.
  • Datum početka zaprimanja prijava: Projektni prijedlozi zaprimaju se od 1. srpnja 2025. godine u 11:00 sati.
  • Rok za prijavu: Prijave su otvorene do iskorištenja raspoloživih sredstava, a najkasnije do 30. prosinca 2026. u 14:00 sati.
  • Ukupan raspoloživ iznos: Za potporu internacionalizaciji MSP-ova osigurano je impresivnih 25.000.000,00 EUR bespovratnih sredstava.

Cilj Poziva: Primarni cilj ovog Poziva je osnaživanje međunarodne konkurentnosti MSP-ova. Podrška je usmjerena na olakšavanje sudjelovanja poduzeća na međunarodnim sajmovima izvan Republike Hrvatske, s namjerom učinkovitog predstavljanja proizvoda i/ili usluga međunarodnoj poslovnoj zajednici te plasmana na nova, inozemna tržišta. Krajnji cilj je povećanje poslovne suradnje s inozemnim partnerima i doprinos ukupnom izvozu roba i usluga.

Iznos bespovratnih sredstava po projektu:

  • Najniži iznos: 6.000,00 EUR
  • Najviši iznos: 120.000,00 EUR

Prihvatljive aktivnosti i uvjeti: Fokus Poziva je na nastupu na međunarodnim sajmovima izvan Republike Hrvatske. Za prihvatljivost projekta, sajam mora zadovoljavati jedan od sljedećih uvjeta:

  • najmanje 10 % stranih izlagača/sudionika u ukupnom broju, ili
  • najmanje 5 % inozemnih poslovnih posjetitelja.

Prijavitelj može prijaviti sudjelovanje na najviše četiri međunarodna sajma u sklopu jednog projektnog prijedloga.

Kategorije prihvatljivih troškova uključuju:

  • Troškove sudjelovanja na sajmu, najma, uređenja i opremanja izložbenog prostora te priključaka.
  • Najam potrebne opreme (ICT, ugostiteljska, projektor i sl.) i upis u katalog izlagača.
  • Izradu promotivnog materijala specifičnog za nastup na sajmu.
  • Angažiranje prevoditelja za vrijeme trajanja sajma.
  • Troškove prijevoza zaposlenika i izložaka, dnevnica i smještaja za zaposlenike.
  • Aktivnosti promidžbe i vidljivosti projekta te provedba aktivnosti vezanih za horizontalna načela.

Intenzitet potpore:

  • Do 75 % prihvatljivih troškova za mikro i mala poduzeća.
  • Do 60 % prihvatljivih troškova za srednja poduzeća.

Tko se može prijaviti? Prihvatljivi prijavitelji su pravne ili fizičke osobe koje, sukladno europskoj definiciji iz Priloga I. Uredbe o općem skupnom izuzeću, spadaju u kategoriju mikro, malih ili srednjih poduzetnika.

Način podnošenja prijava: Projektni prijedlozi podnose se isključivo elektronički, putem portala informacijskog sustava eKohezija.

Pitanja i službena komunikacija: Za sva pitanja vezana uz Poziv, molimo da ih uputite isključivo putem elektroničke pošte na adresu internacionalizacija2025@mingo.hr, uz jasno naznačenu referencu na Poziv. Odgovori će biti javno objavljeni na službenoj stranici https://eufondovi.gov.hr/, u okviru odgovarajućeg poziva.

Natječajna dokumentacija: Kompletnu natječajnu dokumentaciju možete pronaći i preuzeti putem sljedeće POVEZNICE.

Skip to content